El grup municipal del PDeCAT proposarà, en el marc del procés de definició del Pla d’Organització Urbanística Municipal (POUM), que es desenvolupi preferentment la zona compresa entre la sortida de la Lleida per la carretera N-II en direcció a Alcarràs i el passeig Onze de Setembre per la part del darrere del turó de Gardeny. El president del grup, Toni Postius, en va parlar aquest dijous amb els veïns de l’Associació Turó de Gardeny, en el cicle de contactes que està mantenint amb diferents col·lectius per explicar-los els detalls del POUM i per recollir aportacions d’associacions, col·legis professionals i entitats.
Postius fa notar que l’actual proposta de l’equip de govern congela el desenvolupament d’aquesta àrea de la ciutat en els propers quinze anys, mentre que, segons el seu criteri, resulta prioritari que s’executi l’acabament d’Onze de Setembre, que ara per ara s’acaba a l’alçada de Joc de la Bola i es reprén a Pius XII. A més a més, també planteja que “es connecti Onze de Setembre amb la carretera d’Alcarràs per darrere del turó de Gardeny”. “Si això es pogués fer en el curt termini, significaria un revulsiu per al barri” i resoldria els greus problemes de circulació del passeig de Ronda: “completaria un eix que anira des de la plaça Europa fins a la carretera d’Alcarràs per la part del darrere del turó de Gardeny, cosa que permetria que un barri que avui en dia ha quedat estancat, es pugués desenvolupar”. De retruc, també facilitaria “la recuperació necessària del barri de la Mariola i tota la zona al seu entorn”.
El POUM tal i com està plantejat ara mateix congela el desenvolupament de la zona de possible expansió del barri del Turó de Gardeny. Connectar Onze de Setembre amb la N-II modificaria l’actual flux de circulació per Ronda i potenciaria el creixement residencial i comercial del barri i també de la Mariola.